ATT FÅ VÄNTA SÅ LÄNGE

Hej!
Nu sitter jag på sjukhuset med min familj, tyvärr ramlade imorse i trappan och mamma blev bara sämre och sämre. Klockan 7.05 ca, ringde vi ambulans för hon var medvetslös. När det hade gått 20 minuter så ringde vi och undrade var ambulansen var.. Då var den på bergslagsvägen och skulle komma jättesnart. Det kändes verkligen jättebra. Men sen ser vi en ambulans åka förbi vårat hus och stannar inte. (vi bor i en vändzon) och jag ringde 112 och undrade varför den bara åkte förbi när mamma behövde ambulansvård. Då var det tydligare någon annan som var mer sjuk och behövde den mer. Vilket inte är okej, dom kunde ha kollat läget iallafall.
Pappa ringde 112 igen och då var dom påväg, då fick jag stå ute och vänta så dom inte skulle köra förbi igen, men när dom kom så hade det gått nästan en timme sen vi ringde första 112 samtalet. Min granne Therése kom ut när ambulansen kom  och undrade vad som hade hänt, vilket var snällt för jag tyckte det var jättejobbigt att stå där själv..
Enligt ambulanspersonalen hade centralen bara uppgivit att mamma hade brytit foten vilket stämmer, men hon var medvetslös också och kunde inte röra sig.

Vilken morgon...

Nu är jag på sjukhuset och bloggar mer när jag kommer hem,

Men man ska inte vänta en timme på ambulans, bara att vänta 10 minuter är fel.

Kommentarer
Postat av: ღ Sofiα Werℓin

usch, hoppas det ordnar sig för henne!

Sjukvården i Sverige är en skam!! Den borde vara bättre...

2009-03-03 @ 11:22:56
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: Maria

Nej, usch vad hemskt! Och vilken jävla idiotisk vård vi har! Man blir ju rädd!



Hälsa mamma så gott! Hoppas att hon snart kryar på sig :)

2009-03-03 @ 16:58:05
URL: http://vardagspoesi.blogg.se/

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0