OBAMA

I dag svär Barack Obama presidenteden
17.30 - tv4

Sen finns det på svt 24 från 17.00 enligt min so lärare. Men visst är det ganska historiskt att den 44 presidenten i USA blir en mörkhyad?
Visste ni att över 60 000 personer skyddar Obama idag.

Där i mitten kommer Obama hålla sitt tal!

Människor har övernattat utanför National Mall för att få en bra plats att se den nye presidenten!



Jag tycker om amerikanska recept och vill tipsa er om Amerikansk Ostkaka som ser jättegod ut! Kanske ska ni fira och baka lite amerikanskt ikväll?





Amerikansk ostkaka


                                                                  för 8 personer
Ingredienser

18 18 st grahamskex (digestive)
8 8 msk margarin, smältFoto: Recept.nu
3/4 3/4 dl strösocker
en doft malen muskot
Fyllning:
1 1/2 1 1/2 paket Philadelphiaost, 227 g vardera
2 2 ägg
1 1 dl strösocker
saft av 1/2 citron
en doft malen muskot
3 3 dl gräddfil

Gör så här

1. Sätt ugnen på 175°-185°. Ta fram en låg pajform. Smula 16 st kex fint i mixer, eller stöt dem fint i en mortel.

2. Blanda smulorna med det smälta fettet, sockret och muskoten och tryck ut blandningen i botten av formen. Grädda pajbottnen ca 5 min i ugnen. Vispa osten mjuk med elvispen 3-5 min.

3. Vispa sedan ner ägg, socker, citronsaft och lite muskot. Slå fyllningen i pajskalet och grädda ytterligare ca 25 min eller tills kakan får en lätt guldgul yta.

4. Ta ut formen och bred över gräddfilen. Smula de två sista kexen över och grädda ytterligare 10-15 min.

5. Kyl kakan innan den serveras, så att den blir stel.


Kommentarer
Postat av: Emil

Oj det var ju inte lite vakter han hade omkring sig. Hoppas på det bästa för honom! :)

2009-01-20 @ 16:29:53
URL: http://eliassson.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag var pa Lincoln Memorial Inaugural Concert i sondags. Sag Obama med familj + massa artister upptrada.

Idag jobbar jag tyvarr, men foljer pa tvn :)



2009-01-20 @ 17:05:34
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Men vad menar du med 23e presidenten? Obama ar ju nr 44.

2009-01-20 @ 17:07:53
URL: http://theworldsgreatest.blogg.se/
Postat av: Lina van der Putten

Stort grattis till Obama, jag tror att han kommer göra sig riktigt bra som president :)

2009-01-20 @ 17:49:33
URL: http://lvdp.blogg.se/
Postat av: Anna

Läste i en blogg att du skakat hand med Obama! Är det sant? När gjorde du det isåfall? :)

2009-01-20 @ 20:46:34
URL: http://aannapannas.blogg.se/
Postat av: ANKA

vi var nog många som inte kunde hålla tårarna tillbaka under obamas tal. be the change!

2009-01-20 @ 22:40:56
URL: http://alins.blogg.se/

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0