ben jerry drama

Hej allihopa!
Detta skrev jag på bussen!

Nu sitter jag på bussen ner till spånga, och vad ska jag göra där tror ni? Jag ska allt köpa mig en benjerrys, men vilken smak det har jag inte bestämt mig för än. Jag orkar verkligen inte åka in till stan idag så jag stannar hemma och gör vad jag har lovat min hemkunskapsgrupp, snällt va? Nu ska jag gå av, kort åktur det var!

Jag blev besviken:

Men såklart hade de inte så många, och de hade bara äckliga, fan! Jag skulle ha åkt till vällingy där jag är 100% säker att det finns aja, jag får åka en konstig buss jag aldrig åker nämnligen 116. Egentligen var det väl ganska bra att jag hade med mig min bloggdator utan nät... Måste verkligen fixa mobilt bredband. Har du ett bra bredband för kanske under en hundring i månaden som funkar bra i stockholm? Säg till då. Sen nu när bloggen går bättre ska jag nog inskaffa det allt. För det kommer underlätta mitt arbete överallt. Jag kommer kunna blogga på bussen, i kyrkan eftersom jag alltid slutar tidigt och kommer tidigt, men jonna brukar alltid låna mig hennes dator. Det är snällt! Det är lite kul och åka med en ny buss, för man vet inte vart man kommer lixom haha. Hoppas ingen kommer komma hem nu, eller ringa. Min mamma ringer alltid när jag har studiedag vid tiotiden. Men jag har en fungerande mobil lixom. Det känns som att jag aldrig kommer komma till centrum, eftersom det är sjuukt långt att åka från spånga till vällinby. Nej det var väl ett ilandsproblem? Ja inte är de väl u-landsproblem att man sitter på en ny buss och ska köpa en ganska dyr och onödig glass haha. Den här bussen åker kanske i 200 meter sen är de ny hållplats, min buss 118 den kan åka kanske lite längre än att man ser nästa hållplats från den man är på.
 
Nu ska vi ta en frågeställning.

Om en chaufför med bussen kom in på hållplatsen tidigare än den skulle göra, och det kommer en äldre person och ber chauffören om hjälp, men då säger chauffören ”Nej vi ligger efter schemat” och sen står kvar på platsen i 3 – 4 minuter. Skulle du:
A. Hjälpa tanten
B. Hjälpa tanten och säga till chauffören att de han/hon gjorde var fel!
C. Inte bry dig alls och komma hem och säga att ”vet ni vad chauffören gjorde idag?”

Jag tror att många skulle ta C eftersom man vill gärna sitta på sin plats ifred och låtsas inte se vad som händer. Då en chaufför inte gör sitt jobb egentligen är väl hans jobb att vara servicemainad? Klart man borde hjälpa tanten som det var i mitt läge så frågade jag faktiskt om hon behövde hjälp samtidigt kollade jag snett på chauffören. Nu får ni läsare säga vad ni skulle ha gjort! Beskriv gärna en händelse där nått sånt har hänt, de kan vara i skolan, resturangen, fiket, var som helst faktiskt. Nu börjar jag närma mig vällingby och ska packa ner datorn i min jackfika. Behändigt värre! Hoppas att coop har öppet!

De hade dom ! Jippie och nu sitter jag och äter min ben jerrys och tittade nyss på oprah, ush jag blir sur tänker inte ens berätta!


Hade börjat äta och kom på att fan ja ska väl fota?:)

SVARA PÅ FRÅGESTÄLLNINGEN
missa inte att rösta i två inlägg ner!:)

när jag skriver på lilla datorn i bussen så blir de mycke nu är vi åså, men jag hoppas ni lever med det!

Kommentarer
Postat av: zoo-fia

Jag skulle säga till busschaffören och hjälpa tanten. Mina favorit är cockie dogh, ben & jerrys

2009-01-12 @ 11:45:12
URL: http://zoo-fia.devote.se

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0