Gymnasieval.


          
Antingen ska jag gå Barn & Fritid på Didaktus i liljeholmen. Den skolan är mina föräldrar inte emot, men utbildningen. Eftersom det är så låga löner och massor annat. Det possetiva, eller enligt dem finns det inget possetivt med barn och fritid. 

Andra är Handels på KF lärlingsutbildningen, den vill jag gå om jag inte får gå barn och fritid, men den får jag inte gå heller, dom är rädda för jag ej ska få en högskole behörighet, inte under samma förutsättningar som om jag skulle gå vanlig handels iallafall. Visst det kanske stämmer.


Men dom stöttar mig inte i mitt gymnasieval, helst ville jag gå resturang linjen men den bromsa dom för läänge sen, en dröm för mig iallafall. Nu stoppar de väl de andra två mini drömmarna för mig, eftersom att dom vill jag ska bli en bra och utbildad person. Dom tar upp bland annat att 85% av sveriges befolkning inte har det lika bra som vi har det, och varför ? För dom har bra utbildningar min mamma och pappa. Men tänk om jag inte vill bli en sån då? Jag känner på mig att jag inte får som jag vill. Men hoppas min syo kan hjälpa mig måste jag gå vanlig handels då kommer jag inte ens gå till skolan.


ofn

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Du kanske redan har försökt med det, men om man inte är intresserad av det man väljer så kommer man aldrig orka tre år till. Därför att det viktigt att välja något som man vill välja, du kan ju hälsa dem det om du inte redan har försökt :)

2008-11-13 @ 22:44:09
URL: http://neliaa.blogg.se/
Postat av: Maria

Usch vad jobbigt! Det är ju ditt val & beslut, Oskar! Trist att mamma och pappa är så emot dina "önskemål" och drömmar!



Hoppas att du kan välja något som känns riktigt rätt och bra i slutändan!



(Föresten, när ska ni på gymnasiemässan? :-))

2008-11-14 @ 05:38:17
URL: http://mariasthlm08.blogg.se/

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0