Stöd fattiga du med!

Bidragsgivare till Husen

Red lines
 Det finns idag tre Ronald McDonald Hus som ligger vid Universitetssjukhusen i Huddinge, Göteborg och Lund. Nu pågår bygget av det fjärde Huset vid Universitetssjukhuset i Linköping.

Vi har hittills samlat in 22 miljoner, men saknar cirka 8 miljoner innan Huset är färdigfinansierat.


Hjälp till att finansiera huset!   


Jag ska göra minst en sak i månaden för fattiga/hemlösa. Om alla hjälper lite, lägger femman man får när man köpt en meny på McDonalds i deras Ronaldmcdonald fond som är vid kassan (den är röd). Då blir det en förändring. Har du redan köpt en meny för säg, 60 kronor. Vad är 5 kronor då? Men för ett barn kan kanske dina fem kronor göra så det barnet kan gå i skolan? Vem vet? Det är inte värt att riskera att "han/hon kanske endå kan gå i skolan". Det är ingen självklarhet, men du har iallafall försökt om du lägger mins 5 kronor (gärna mer) i lådan!

Gör det !

Oskar


Kommentarer

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0