OPERATION?

Nu är jag äntligen hemma!
Nationella muntliga gick faktiskt bra, men jag kan väl erkänna att matten var både oförstålig och jobbig. Därför tänker jag inte berätta något om den.
Engelskan var faktiskt jättekul! Man fick prata om saker och diskutera, vi snackar aldrig engelska på engelska timmarna kanske var det extra kul. Eftersom jag inte orkade se på filmen så var jag hos min hemkunskapslärare med Martin och gjorde klart uppgifterna vi hade kvar.

Men jag var klar vid halv elva och hade en synundersökning klockan elva prick! 

Den gick faktiskt helt okej, dock har min syn försämrats enormt. 
Min ögonläkare som testade synen undrade om massa operationer och om jag har nått synfel i släkten som är ärftligt. Vilket kändes ganska obekvämt för jag vill inte opereras för synen, men om jag måste har jag väl inget val.

Med mitt glas får jag inte ens köra bil (vilket inte är så farligt för jag är bara 16) men det är inte bra alls! Det blir nytt glas iallafall, men nu har jag två bågar hemma som jag ska pröva men jag har bestämt mig för en båge. Eftersom mina föräldrar är jättesnåla mot mig nu så får jag inte dom för dom är ganska dyra, så hur det blir med det vet jag inte .

På fredag är allt bestämt och det kommer ta ca 3 arbetsdagar för att få dom. Men det är inte alls lång tid, om man tänker på Synoptik där jag fick vänta i 4 månader . När man har synfel som jag, är det inte kul när den försämras jag ser inte ens bra om jag sitter på andra bänkraden i skolan och ska läsa av tavlan som kanske är max 3 meter ifrån ögonen.


Nej nu ska jag allt ut och sola lite, man måste väl passa på nu när det väl är sol?

Kommentarer
Postat av: Tor

Alla vet redan att dina päron är snåla mot dig! Det var onödigt att skriva det herrn ;)

2009-03-18 @ 17:17:00

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0