ska ni ta influensasprutan?



Om ett par veckor väntas influensan rulla in över Sverige på allvar. Kurvorna har börjat klättra uppåt.
- I år blir det extra jobbigt, säger Johan Giesecke vid den europeiska smittskyddsmyndigheten ECDC.

Jag ska ta sprutan, ska ni ta den?
Influensan är jättestor iår och den smittar sjukt mycket.

fakta:

Aggressiv typ

De virusstammar som finns i Europa har inte funnits på ett tag, det gör att den naturliga immuniteten i befolkningen mot den är låg. Den är dominerande känd för att vara tämligen aggressiv.

-Å andra sidan verkar vaccinet vara väldigt väl anpassat i år. Det gör det ännu mer motiverat att använda det, säger Johan Giesecke.

De som drabbas är äldre och nyfödda. Men det är väl endå ganska tryggt att ta den utifall att?
Om din sambo eller den du delar säng med får den, ska du inte sova i samma säng som den. Den smittar sjukt lätt.
Dom som är över 65 år har extra hög risk att dö tillochmed!


Kommentarer
Postat av: MICHAEL.S

Sv: Tack:),cool din med.

2009-01-12 @ 13:16:25
URL: http://swelanka.devote.se/
Postat av: lisa

å nej!! jag vill absolut inte bli sjuk!!

2009-01-12 @ 21:08:40
URL: http://lisameds.devote.se

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0