VILKEN KVÄLL

Godmorgon!

Igår hade jag somsagt gäster, de var riktigt trevligt faktiskt! När dem kom så satt vi i vardagsrummet och åt lite snacks innan, vad det var kan jag inte beskriva riktigt men här kommer en bild

samtidigt fick vi champange av pappa som hällde upp


Till förrätt åt vi räkbakelse som jag dock inte har en bild på. Men dom var verkligen jättegoda vi beställde dom från vinsta skaldjurs kök som ligger vid coop. Värt att beställa!

Sen blev det ju varmrätt såklart, pappa hade lagat wook som alltid är god. Jag och gästerna ville pröva äta med pinnar, vi försökte och försökte tills vi insåg att ska vi sitta med pinnarna kommer vi aldrig kunna äta upp maten.

Men är det kanske därför kineser är så smala?:)


Sen blev det melodifestivalen, alla bidrag som gick vidare till final eller andra chansen var ju faktiskt bra! Dock tyckte jag att Petra Modes skämt var ganska riktade mot folk. Men dom var skitkul! Haha, känns som jag gör en dubbel moral nu, men det bjuder jag på!

Gino
till efterrätt blev det gino, frukter med vit choklad på och man äter det med glass. Också det var riktigt gott.

Här kommer receptet!



Antal portioner:
4

Ingredienser

2 2 kiwifrukter
10 10 jordgubbar
10 10 björnbär
2 2 bananer
150 150 g vit choklad
1/2 1/2 liter vaniljglass

Du gör så här

1. Sätt ugnen på 275°. Riv chokladen och låt den torka en stund, så blir den extra knaprig vid gratinering.

2. Skiva frukterna och lägg dem tillsammans med bären i en ugnssäker form. Strö över den rivna chokladen och grilla/gratinera i het ugn tills chokladen fått färg - det tar inte många minuter.

3. Servera genast med vaniljglass.


Mysigt värre, kanske ska just du göra det ikväll? Det är jätteenkelt och jättegott!

Oskar


Kommentarer
Postat av: Sofia Werlin

vad gott det såg ut :D

2009-02-16 @ 14:24:23
URL: http://sofija.blogg.se/

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0