är det en vänskap?



Vänskap


Det tar jättelång tid att bygga upp en bra vänskap med ett förtroende i. En vänskap är för mig, när man talar saning om saker och står för det man gör. Också att man är en bra vän såklart! Men hur är man en bra vän? Genom att ge massa dyra presenter? Nej. Visst är de snällt med de men inte för dyra och absolut inte hela tiden!


Men hur fort går det att förstöra en vänskap?

Jag tror nog att det går fortare än fort faktiskt. Det kan ta 2 sekunder, ett telefonsamtal, ett mail, ett otrevligt sms eller kanske en lögn?
Jag har varit med om att många vänner har svikit mig. Jag vet att jag själv har varit delaktig i anledningarna varför man inte är vän med de man var vän med förr. Men det har alltid varit mig folk har kastat all "skit" på. Men jag bryr mig inte så jätte mycket faktiskt. För jag vågar iallafall stå för allt jag sagt och gjort och tar konsekvenserna för det.
Medans vissa snackar en massa skit och sen sprider "info" vidare men "glömmer" sin egen del i det.

Senast idag blev jag besviken på en vän, men ibland leder bråk, missförstånd, tjaffs u name it, till en bättre vänskaps-relation, vilket jag iallafall hoppas att det gör.

Mitt ordspråk om vänskap

Vi är skyldiga att säga våra vänner sanningen,
hur behaglig den än må vara.

Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag håller med dig!

2009-02-26 @ 13:52:50
URL: http://sarahbronsman.blogg.se/
Postat av: Lina

så fin bild :)

2009-02-26 @ 14:34:35
URL: http://wiretowire.blogg.se/
Postat av: Malin

Du har så rätt så!

2009-03-01 @ 18:41:32
URL: http://mawan.blogg.se/

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0