Årets kortaste dag - vi ska klä granen

Visste ni att idag, den 21 december, 4:e advent 2008, råkar vara årets kortaste dag. Intressant va? Nej det tror jag inte någon tycker, men var tvungen att säga det endå. Tänk er att det är 3 dagar kvar tills julafton, och imorgon är det 2, vilket innebär att imorgon kommer alla panikshoppa nu när lönen har kommit och folk handlar i sista minuten. Och det gör i sin tur att det blir oändligt långa köer i alla butiker folk som har glömt julgransbelysning, julskinkan, köpa äklig dill att ha i potatisen bara för det ska se fint och dyrt ut och kanske har folk glömt att köpa dricka? Årets, glögg tog slut kanske för två veckor sen och det är garanterat försent imorgon, men man hoppas endå på att det finns. Nej var ute i god tid så slipper det bli sån här panik, och det är oftast samma personer som gör samma "misstag" om och om igen. Hur ser julen ut för mig då?

The big day 24 december, julafton :
Då ska jag fira jul med mina kusiner, farbröder, faster, och min familj. Vi ska vara i Tullinge hos mina kusiner, det ska bli kul, men det är synd att man träffar dom så sällan. Det måste vi jobba på! Men iallafall då ska vi på jullunch och sitta och äta i ungefär 2 timmar, hur kan man ens sitta så länge, ja menar julmat är gott men inte så gott. Den dagen jag äter julmat i två timmar, då är det dags att prata pension! Sen vid tre är det kalle anka, samma tråkiga serier som man inte vill se, men man ser dem endå för det är endå rätt mysigt. Efter det kommer förhoppningsvis tomten med paket, iår önskar jag mig inte så jättemycket så är inte så överglad över att det snart är dags att öppna julklapparna. Men att mamma snackar om någon överaskning jag och min syster viktoria ska få, det är lite nervöst eftersom hon säger att vi inte har önskat oss det. Kanske är det en mixer (de fick vi förut för syster hade snackat om hur gott det var med smootie) den användes kanske i 2 veckor sen har jag iallafall inte rört den. Det paketet ska vi få på morgonen, vi får alltid 3 - 4 paket på morgonen, det är mysigt.

Idag ska vi klä julgranen, det är lite sent tycker jag men samtidit så är det lagom nu att klä den och allt. Jag gillar inte att klä julgranen eftersom alltid har det jag plaserat ut flyttats. Samma är det med bakning, allt jag gör är fel, eller det känns som det. Jag ska ta foton på våran julgran för den är alltid så fin !

Haha ett klipp från morgonsoffan om julen !
 
sjukt kul film.
"Dom gräver ner barnet i sanden, så barnet är dött"


Oskar

Kommentarer

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0