Annandag jul

Ja tänk vad tiden går fort. På söndag blir det av till Kina för min syster, då hoppas vi hon får det bra där!
Förlåt för dålig uppdatering idag. Men det är ju jullov och man vill helst inte sitta inne hela tiden, som ni kanske kan förstå så tar bloggen massor av tid. Och på ett lov har man så himla mycket att göra. Men när jag tänker efter har jag inte gjort så jätte mycket, har/håller på och göra hallonchokladtryfflar, låter inte det megamums? Jag ska lägga upp foton senare när dom är klara. Jag började vid tre och nu är klockan nästan sex, och dom har inte svalnat. Därför kan jag inte ens forma dem. Men jag har ju inte bara gjort tryffelsmet idag inte! Jag har gjort en ny blogg! En fotoblogg, som heter oskarfotar.blogg.se klicka för att komma in till den bloggen. Där kommer jag lägga upp dom flesta bilderna jag tar! Min kamera funkar utmärkt och den andra är nog nästan såld för 1900:- skitbra måste jag säga. Jag ville ha 2000:- men 1900:- är jättebra faktiskt! Att fota är mitt största intresse, jag skulle nästan kunna klara mig en hel dag utan något annat om jag fick åka till kanske en spännande skog med massor av djur, eller på en kulle där man ser massa olika saker, bara för att fota! Kanske tycker man att det är konstigt, men vi som kan fota och fotar hyfsat bra bilder förstår hela grejen! Min pappa har lånat mig ett enbensstativ som är sjukt bra, och en blixt som gör att jag kan ta väldigt bra bilder när det är mörkt och även inne. Men det är för kompliserat för mig att förstå så jag kan inte förklara heller.
Sen fick man med ett bra objektiv till kameran när man köpte den. Men ska köpa ett teleobjektiv så jag kan stå kanske 400 meter ifrån och få en bild som att jag stod 5 meter ifrån! Ballt va?






(här nedan är objektivet jag vill ha)

Kommentarer

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0