24 frågor om bloggandet

1 - Hur länge har du bloggat?
I ett år, men har tagit bort bloggen efter ett tag så det finns bara några få månader kvar i arkivet.

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?
Jag tror inte att jag visste vad det var..

3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i? 
Haha, jag brukar inte förälska mig i en blogg. Men jag har några favoritbloggar! 

4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem? 
haha.. inga kommentarer 

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?
Jag läser ett tiotal bloggar varje dag.

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)? 
Oj, tror ungefär att 95%  är modebloggar.

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
Det finns ju många så..

8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
Tobias skriver också om mode, vi är nog ganska lika varandra.

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar? 

Jättemånga i min vänskapskrets bloggar och det är inget märkvärdigt!

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Dom har inte sagt någonting annat i alla fall.

11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Jag vet vad som är bäst för mig men självklart kan den gränsen förändras med tiden.

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.
Jag väljer att inte blogga om massa saker, eftersom vissa saker är inte nått man vill läsa om!

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?
Oj det vet jag inte.

14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?
Absolut! Är personen i fråga sig själv är allt möjligt.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ja det har jag!

16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga? 
Ja absolut, men det beror väldigt mycket på vad man skriver om och framförallt hur man skriver saker i sin blogg.  

17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar? Och i sådana fall: Hur har du hanterat detta?
Vissa kommentarer är extremt taskiga! Förut tog man åt sig ja. Men nu skrattar man lite och raderar kommentaren. Tar inte åt mig.

18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar
Nej, jag har inte ångrat någonting. Jag tänker igenom inlägget innan jag publicerar det.

19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?
Bloggandet tar tid vilket påverkar studierna.

20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år? I sådana fall: Tror du att ditt bloggande har förändrats då?
Ja det tror jag nog att jag kommer göra. Klart att mitt bloggande kommer förändras, för 2 år är en ganska lång tid och man förändras själv.

21 - Tror du att bloggarna har (eller kommer att ha) någon inverkan på vår kultur, eller är de en grupp människor som mest påverkar varandra?
Media skriver om oss bloggare vilket påverkar den övriga befolkningen.

22 - Avslutningsvis : Kan du sammanfatta kort vad ditt bloggskrivande har betytt för dig?
På ett viss sätt har det förändrat mitt liv positivt. Jag får feedback på det jag gör och jag har även fått ett bättre självförtroende.

23 - Avslutningsvis 2: Kan du sammanfatta kort vad bloggläsandet har betytt för dig?
Jag har fått mycket mer inspiration än vad jag hade innan. Jag har även blivit mer intresserad inom modet.

24 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Alla som vill! Skriv gärna i fall ni gör denna enkät.

Kommentarer
Postat av: Rachel

Så nu kör jag en frågestund! Man får fråga exakt vad man vill så ska jag försöka svara på allt. Jag publicerar svaren ikväll eller imorgon.

2008-12-28 @ 20:56:10
URL: http://kazzis.blogg.se/

- Kommentarer som anses stötande mot mig eller någon annan i min omgivning tas bort.
- Kom ihåg att alla IP-nummer sparas, även om du är anonym.
- Vill du ha design, skriv ett mail i min nya email box under kommentarsfältet
bloglovin

Kommentera inlägget här:

Namn: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Måste skrivas i annars skickas inte kommentaren)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

FÖR ATT ANSÖKA DESIGN SKRIV HÄR!

Namn:
Epost:
Ämne:
Meddelande:
Trackback
RSS 2.0